Sökresultat för: ”

archimedes penta 450 säljes

Tidigare utannonserade

Reservdelsmotor eller laga den själv. det enda som är trasigt är ett vevlager på 2ans cylinder. absolut inga andra defekter och i övrigt väldigt bra i motorn. Är för tillfället isärskruvad. så halva jobbet är gjort för den som vill renovera den. säljes pga att jag har en annan motor och absolut inge orkintresse att fixa denna. pris : bud eller bytes mot något kul. meila eller ring vid frågor.
Nya växelhus för både kort och lång rigg till Archimedes Penta och Volvo Penta 35-45 hk med den gamla riggen. Pris 2900:- Nytt komplett dekalset till Archimedes Penta 450 Pris 475:- Nya bränsledunkar 22 L ,Ar.Pe, MCB orginal 450:- Ny startmotor till Electrolux, Monark, Crescent, Archimedes Penta, Volvo Penta (35-55 hk) med brytartändning Pris 750:- Nya brytarspetsar 75:- Nya drivaxlar 10-55 hk från 495:- plus mycket annat, både nytt och begagnat från 3-70 hk. Mejl utan tel.nr besvaras ej.
Flipper 450 HT En klassisk svensk daycruiser i originalskick. Byggd under 70- talet på F 15 i Söderhamn. Unik modell. Katamaranskrov som gör båten mycket stabil. Lämplig både för fiske, vattenskidor eller dagsturer. Går även att övernatta i båten under enklare former. Motor: Tidsenlig Archimedes Penta 45 hk genomgången och nyservat underhus. Bränslesnål och driftsäker motor. Motortypen användes bla av Tyska och Kanadensiska försvaret under 70-talet. Komplett båt med motor och trailer, bara att lägga i och åka!
Vi säljer vår familjebåt som är perfekt för dagsutflykter, bad och fiske. Båten är väl underhållen och renoverades av förre ägaren. Vi har haft båten i fyra år och har sköt den väl. Den har inte krävt några större åtgärder förutom nytt kapell, nytt batteri och en reparation av motorn (se nedan). Det finns inga fel eller defekter på båten. Fräscha dynor. Trimplan monterade. Topplanterna (ej på bild). Motorn är en Archimedes Penta 360 (36 hk) från 1973-74 som också renoverats av förre ägaren. I samband med detta uppgraderades den så att den motsvarar en 450 på 45 hk (det är bara förgasaren som skiljer mellan 360 och 450). Våren 2011 hade vi den inlämnad för att byta en läckande packbox vid vattenpumpen. I samband med detta bytes tre andra packboxar, ett lager och impellern. Under sommaren har jag bytt tändstift och membran i bensinpumpen och rengjort förgasaren och bensinpumpen. Den startar lätt, går jämnt och har imponerande acceleration och fartresurser. Visas i Huddinge båtklubb (vid Spendrups bryggeri utmed E4:an).