Sökresultat för: ”

ansökan personligt brev varför bli polis säljes

Tidigare utannonserade

Rikspolisstyrelsen söker  Larmtekniker/specialist till Polisens verksamhetsstöd, Polisväsendets IT-service, gruppen Teknisk service i sektionen Teknisk Infrastruktur, ref.nr 80/12 Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och SäkerhetspolisenPolisens verksamhetsstöd (PVS) genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar - utförarmetoden. PVS har bl.a. två it-enheter; PVIT för drift, teknisk förvaltning och support samt UFE för utveckling och förvaltning av applikationer. Teknisk Service är en del av Polisens verksamhetsstöd och levererar tjänster till polisen inom följande områden: Lås-, Larm-, Kamera- samt Passagesystem. Arbetet sker såväl inom Stockholm som i övriga landet. Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med övriga tekniker/specialister att arbeta med fysiska säkerhetssystem i en omfattande och komplex miljö där det ställs höga krav på säkerhet. Du kommer att ha hela polisväsendet som ditt arbetsområde varför resor, främst inom landet, kan förekomma.  Arbetsuppgifterna innebär främst att inom ditt ansvars- och kompetensområde ta fram och kvalitetssäkra underlag, upprätta kravspecifikationer, granska offerter samt medverka i projekt.  Vidare ingår:·         drift och administration av de fysiska säkerhetssystem.·         framtagning av erforderlig dokumentation för de fysiska säkerhetssystemen.·         omvärldsbevakning inom det egna verksamhetsområdet.·         leverantörskontakter·         delta i upphandlingsarbete·         utgöra stöd för polismyndigheterna i frågor gällande fysiska säkerhetssystem Beredskapstjänstgöring kan förekomma. KvalifikationerVi söker dig som har: ·         lägst gymnasium med teleteknisk inriktning eller motsvarande utbildning. ·         mångårig erfarenhet av installation och underhåll av säkerhetssystem såsom larm, passage och kamera·         dokumenterad erfarenhet av projektering av säkerhetssystem.·         erfarenhet av att upprätta kravspecifikationer och att kvalitetssäkra dokumentation·         giltigt B-körkort ·         god förmåga att utrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Meriterande·         Larmingenjörsutbildning.·         erfarenhet av eller kännedom om Lean Production.·         erfarenhet av att arbeta med stora säkerhetssystem Personliga egenskaperDu bör ha ett uttalat intresse och förståelse för tekniska problemställningar. Personliga egenskaper som värde-sätts högt är samarbetsförmåga och drivkraft att initiera, genomföra och avsluta frågor/uppdrag. Vidare bör du vara en god kommunikatör, strukturerad, kvalitetsmedveten, disciplinerad och initiativrik.  Vi erbjuder Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Rikspolisstyrelsen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.  Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter. Mer om anställningenAnställningen är tills vidare och inleds med 6 månaders provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Tjänsten krä-ver svenskt medborgarskap.  Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan sam-tycker du till behandlingen. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Jan Mogren, tfn 010-56 40490. Besök gärna Polisens webbplats www.polisen.se Facklig information lämnas av Dan Ekdahl, SACO, tfn 010-563 50 75; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Jidler, Fackförbundet ST, tfn 010-563 73 99; Lotta Hyltenfeldt, SEKO, 010-563 79 35. Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast 29 mars 2012. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format. Skicka din ansökan via e-post ansokningar.rps@polisen.se eller till adressen: Rikspolisstyrelsen, Registrators-kontoret, Box 12256, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref.nr 80/12 i e-brevets ärendemening.     
Arbetsuppgifter Vi söker nu en erfaren jurist till rättsenheten med placering i Karlstad. Vid rättsenheten arbetar bl.a. jurister med att bistå polismyndighetens olika verksamhetsområden med juridisk kompetens i rättsfrågor. Relevanta rättsområden är framförallt förvaltningsrätt, processrätt och skadeståndsrätt. Som jurist kommer du att arbeta med följande områden: Beslutsfattare i polismyndighetsärenden såsom vapenärenden, passärenden och andra tillståndsärenden. Handlägga och besluta i sekretessärenden, skadeståndsärenden och djurärenden. Föra myndighetens talan i domstol. Vara delaktig i att genomföra intern tillsyn och bedriva förbättringsarbeten utifrån resultaten från tillsynerna.Göra rättsutredningar, svara på remisser, upprätta tjänsteföreskrifter samt hålla interna utbildningar. Bidra med rådgivning både inom myndigheten och gentemot allmänheten i juridiska frågor. Kvalifikationer Du har en jur.kand. och därefter några års erfarenhet av juridiskt arbete. Det är meriterande med notarietjänstgöring. Erfarenhet av juridiskt arbete inom förvaltningsmyndighet eller domstol samt processvana ses också som meriterande. Vidare ska du ha goda kunskaper i Office-paketet. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och har förmåga att skapa goda relationer. Arbetet kommer att innebära en hög grad av självständighet vilket innebär att du är initiativrik och drivande. Andra viktiga egenskaper för tjänsten är att du kan se sammanhang, dra riktiga slutsatser och att du är noggrann. Rollen som rådgivande kräver att du är utåtriktad och kan sätta dig in i andras situation. Du har även förmåga att arbeta under perioder av tidspress. Det är viktigt att du har ett tydligt rätts- och säkerhetsmedvetande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter kunskaper och erfarenheter som tillför myndigheten kompetens ur ett mångfaldsperspektiv. Tjänsten är en tillsvidareanställning. På grund av att tjänsten är säkerhetsklassificerad ska du vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering. För ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta chefen för rättsenheten; chefsjurist Jessica Ölvestad, 010-56 705 50. Facklig företrädare för Jusek; Kent Runestam, tel. 010-56 703 80 och för ST; Monica Hedin, tel. 010-56 702 32 . Din ansökan, innehållande CV och ett personligt brev varför du söker tjänsten, ska märkas med diarienummer AAA-713-2702/12 och ska ha inkommit till Polismyndigheten Värmland, Box 157, 651 05  Karlstad eller via e-post rekrytering.varmland@polisen.se senast 2012-05-11. Vi tar endast emot ansökan via e-post i word eller PDF-format. övriga annonssäljare undanbedes, då vi gjort vårt mediaval för denna rekrytering
Polismyndigheten ledigförklarar en anställning som jurist vid myndighetens stab. Sista ansökningsdag är 9 november 2012. Polismyndigheten söker nu dig som har jur. kand. examen och som har intresse av att arbeta inom statlig myndighet med juridiskt arbete. Arbetet förutsätter att du har intresse för polisverksamhet. Kvalifikationer: Yrkesmässig kompetens Du ska vara färdig jur. kand. Du har juridisk yrkeserfarenhet inom verksamhet där det juridiska arbetet är en stödjande och rådgivande funktion till huvudverksamheten. Du har erfarenhet av föredragning av ärenden och har förmågan att utföra detta strukturerat, tydligt och koncist. Det är meriterande om du har erfarenhet från juridiskt arbete med inriktning mot avtal och upphandlingsfrågor inom den offentliga sektorn. Det är meriterande om du har erfarenhet av undervisning inom det juridiska området, där målgruppen har varierande juridisk skolning. Erfarenhet inom förvaltningsrätt och offentlig förvaltning är meriterande. Personlig kompetens och personliga egenskaper: Vi fäster mycket stort avseende vid de personliga egenskaperna. Du bör ha förmåga och fallenhet för att arbeta såväl självständigt som i grupp samt i högt tempo. Arbetet ställer stora krav på förmåga att kommunicera och vägleda andra människor, varför pedagogisk fallenhet är ett krav. Då ditt arbete kommer att innebära att du arbetar med många olika saker samtidigt förutsätter vi att ditt arbetssätt präglas av helhetssyn, struktur och tydlighet, initiativrikedom och drivkraft samt att du är resultatinriktad. Vi ser gärna att Du har en positiv livssyn i kombination med ett trevligt och lättsamt sätt. Du är flexibel och taktfull samt bidrar till ett gott klimat på arbetsplatsen. Du trivs i ett arbetsklimat där resultat, samarbete och kamratskap värdesätts högre än prestige, konkurrens och polityr. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift och anpassa din kommunikation till målgruppen. Du har god människokännedom och en hög grad av lyhördhet, personlig mognad och integritet. Du tar ansvar för den egna kompetensutvecklingen och bidrar gärna till att kompetensutveckla dina kollegor. Du är en engagerad person som har förståelse för människors olika förutsättningar och en beredskap att möta människor i kris. Du har förmåga att företräda det egna ansvarsområdet likväl som att se det juridiska arbetet ur ett helhetsperspektiv. Anställningen innebär att du företräder arbetsgivaren. Vi förutsätter att du jobbar utifrån Polisens värdegrund och Polisens medarbetarpolicy. Upplysningar: För närmare upplysningar är du välkommen att kontakta chefen för Staben Juridik Åsa Hasth 010-56 774 42. Facklig företrädare är för ST inom Polisväsendet Anna Eriksson, 010-56 772 98 och Polisförbundet Elwy Sundvall, 010-56 770 15 Övrigt: Skriftlig ansökan med personligt brev och CV ska ställas till personal.uppsala@polisen.se eller Polismyndigheten i Uppsala län, Staben Personal, Box 3007, 750 03 UPPSALA och inges senast 9 november 2012. Märk din ansökan med referensnummer AALM-713-12130/12. Vi vill inte ha intyg och betyg tillsammans med din ansökan, men uppgifterna ska kunna styrkas. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering. Innan anställning vid polismyndigheten kan erhållas kommer den vi avser att anställa att genomgå säkerhetsklassning. Individuell lönesättning tillämpas.
Polismyndigheten ledigförklarar en anställning som jurist vid myndighetens stab. Sista ansökningsdag är 9 november 2012. Polismyndigheten söker nu dig som har jur. kand. examen och som har intresse av att arbeta inom statlig myndighet med juridiskt arbete. Arbetet förutsätter att du har intresse för polisverksamhet. Kvalifikationer: Yrkesmässig kompetens Du ska vara färdig jur. kand. Du har juridisk yrkeserfarenhet inom verksamhet där det juridiska arbetet är en stödjande och rådgivande funktion till huvudverksamheten. Du har erfarenhet av föredragning av ärenden och har förmågan att utföra detta strukturerat, tydligt och koncist. Det är meriterande om du har erfarenhet från juridiskt arbete med inriktning mot avtal och upphandlingsfrågor inom den offentliga sektorn. Det är meriterande om du har erfarenhet av undervisning inom det juridiska området, där målgruppen har varierande juridisk skolning. Erfarenhet inom förvaltningsrätt och offentlig förvaltning är meriterande. Personlig kompetens och personliga egenskaper: Vi fäster mycket stort avseende vid de personliga egenskaperna. Du bör ha förmåga och fallenhet för att arbeta såväl självständigt som i grupp samt i högt tempo. Arbetet ställer stora krav på förmåga att kommunicera och vägleda andra människor, varför pedagogisk fallenhet är ett krav. Då ditt arbete kommer att innebära att du arbetar med många olika saker samtidigt förutsätter vi att ditt arbetssätt präglas av helhetssyn, struktur och tydlighet, initiativrikedom och drivkraft samt att du är resultatinriktad. Vi ser gärna att Du har en positiv livssyn i kombination med ett trevligt och lättsamt sätt. Du är flexibel och taktfull samt bidrar till ett gott klimat på arbetsplatsen. Du trivs i ett arbetsklimat där resultat, samarbete och kamratskap värdesätts högre än prestige, konkurrens och polityr. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift och anpassa din kommunikation till målgruppen. Du har god människokännedom och en hög grad av lyhördhet, personlig mognad och integritet. Du tar ansvar för den egna kompetensutvecklingen och bidrar gärna till att kompetensutveckla dina kollegor. Du är en engagerad person som har förståelse för människors olika förutsättningar och en beredskap att möta människor i kris. Du har förmåga att företräda det egna ansvarsområdet likväl som att se det juridiska arbetet ur ett helhetsperspektiv. Anställningen innebär att du företräder arbetsgivaren. Vi förutsätter att du jobbar utifrån Polisens värdegrund och Polisens medarbetarpolicy. Upplysningar: För närmare upplysningar är du välkommen att kontakta chefen för Staben Juridik Åsa Hasth 010-56 774 42. Facklig företrädare är för ST inom Polisväsendet Anna Eriksson, 010-56 772 98 och Polisförbundet Elwy Sundvall, 010-56 770 15 Övrigt: Skriftlig ansökan med personligt brev och CV ska ställas till personal.uppsala@polisen.se eller Polismyndigheten i Uppsala län, Staben Personal, Box 3007, 750 03 UPPSALA och inges senast 9 november 2012. Märk din ansökan med referensnummer AALM-713-12130/12. Vi vill inte ha intyg och betyg tillsammans med din ansökan, men uppgifterna ska kunna styrkas. Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras. Genom din ansökan godkänner du denna registrering. Innan anställning vid polismyndigheten kan erhållas kommer den vi avser att anställa att genomgå säkerhetsklassning. Individuell lönesättning tillämpas.
Företagsnamn: Privatundervisning Sverige AB Postadress: Ebbe Lieberathsgatan 18C Postnummer: 41265 Ort: GÖTEBORG Telefon: 0704133257 Hemsida: www.privatundervisning-gbg.se E-post: jobb@privatundervisning-gbg.se Kort beskrivning av företaget: Privatundervisning Sverige AB förmedlar tjänster inom läxhjälp och privatundervisning i grundskolan, på gymnasial nivå och på eftergymnasial nivå. Vi rustar upp för vårtermin 2013 och söker engagerade och duktiga högskoleelever för tjänster som timanställda privatlärare, läxhjälpare och studiecoacher. Det är ett perfekt tillfälle för dig som vill ha ett extrajobb vid sidan av högskolestudier. INFORMATION OM LEDIG TJÄNST Titel: Privatlärare / Läxhjälpare Beskrivning av arbetsuppgifter: Som privatlärare kommer du att få uppdrag inom privatundervisning och läxhjälp och hjälpa elever på grundskole- och gymnasial nivå (eventuellt eftergymnasial nivå). Undervisningen sker främst individuellt men även i kursform. Beskrivning av kvalifikationer: Vi söker först och främst privatlärare inom matematik och NO ämnen (kemi, fysik, biologi, naturkunskap), då efterfrågan på undervisningen i de ämnena är stor. Vi är även intresserade att knyta till oss duktiga privatlärare i språk (engelska, franska, tyska, med mera) och olika högskoleämnen (ekonomi, marknadsföring, programmering, osv.). Höga gymnasie- och högskolebetyg i berörda ämnen, bra studieteknik, såväl som erfarenhet av privatundervisning är meriterande. Det är även en fördel om du har kompetens att undervisa i flera ämnen (t.ex. matematik, kemi och språk). Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. I dagsläget söker vi privatlärare i Göteborg med omnejd. Anställningsformen är "timanställning vid behov" och du ska kunna jobba minst 1,5 timmar i veckan. Vi har elever i stadens alla delar och det är en fördel om du kan ta uppdrag i Göteborgs kranskommuner. Vill du veta mer om tjänsten får du gå in på vår hemsida: http://www.privatundervisning-gbg.se/job.php ANSTÄLLNINGSVILLKOR Tillträde: Urval sker löpande Övriga villkor: - Studerar du på högskola och vill dryga ut ditt CSN stöd? - Tycker du att du är bra på något och vill dela med dig av dina kunskaper? - Är du bra på att lära ut? - Vill du träffa nya människor och knyta nya kontakter? Då är du välkommen med ditt CV, ditt personliga brev och ett utdrag av dina betyg till jobb@privatundervisning-gbg.se. Var snäll berätta i ditt personliga brev vilka ämnen du kan undervisa i och varför du vill bli privatlärare. Urval sker löpande och du kan skicka in din ansökan redan idag. Vi gör en noggrann kontroll av våra privatlärare. Blir du kallad till intervju måste du ha med dig ett utdrag från belastningsregistret för förskoleverksamhet/skola/skolbarnomsorg. Blanketten hämtar du på Polisens hemsida. Blir du utvald till en intervju får du ett meddelande inom två-tre veckor efter ansökningsdagen med förslag på tider som skulle passa för ett personligt möte. Vi får jättemånga ansökningar och hjärligt ber om ursäkt för att vi inte hinner svara på alla. Tack för ert överseende. KONTAKTPERSONER Funktion: VD Namn: Alexander Shulman E-post: jobb@privatundervisning-gbg.se Telefon: 0704133257