Sökresultat för: ”

american racing hopster 17tum säljes

Tidigare utannonserade

Påbörjat repobjekt, saknar original motor och låda annars finns det mesta. Originalinredning i skapligt skick, lister i bra skick men dåliga stötfångare. Finns en iordning gjord cheva 350 motor och nya 17" american racing Hopster fälgar m nya däck som ev. kan följa med.
American racing hopster fälgar med mycket bra däck, rullat ca 300 mil.Däcken är Hankook ventus. 225/55/17 5" bultcirkel Passar till Cadillac, Buick, Caprice hgw, van, Chevrolet mm Endast för avhämtning
Besiktigad 22/7 2011 Svensksåld, första ibruktagande i Sverige 1967 12 tidigare ägare Lackad med VOL314 (Volvo, metallicgrön) Krom i bra skick, kogångare är helt nya American Racing Hopster 17" Däck fram 215/40-17, bak 225/45-17, bra skick max 200 mil gångna Fin inredning Hurst Pro2 växelspak vattentemp-, oljetryck-, volt-, laddtrycksmätare och varvräknare med shift-light CD-spelare och hötalare i hatthylla Ny bagagematta Nya kulbultar och polyreutanbussnigar i framvagn Polyreutanbussningar och extra bladfjädrar i bak 10-bult bakaxel 3.10:1 utv. (osäker) Richmond spole (diff) Skivbromsar, 20 mil gångna -350 borrad .030, 2-bultat block -Kopressionsförhållande 7.924:1 -Kompressionsförhållande fullt laddtryck (12.1psi på 6000rpm) 14.4:1 -Keith Black Hypereutectic +22cc lågkompskolvar (för överladdning) -Keith Black Molyringar -Flytande kolvbult -5.7" KMJ I-profil stakar -Clevite lager i stakar -Clevite lager på vev -Polerad stålvev -Kompressorkam hydraulisk, Dur 282/292, Lyft .465/.488 (kamkort finnes) -Dubbelroller kamdrivning Brodix IK200 70cc alutoppar, D-port -1.600" avgas -2.020" insug -Chromemoly retainers -Ductile iron säten -Guideplates -3/8-studs för vippor. -Bubbla ventilfjädrar maxlyft .575" -1:6 rullvippor -FEL-PRO 1003 toppackningar Mighty Demon 750cfm kompressorförgasare Holley bränslepump, 170gph. -AN10 tank till pump -AN8 pump till bränsleregulator Quickfuel bränsleregulator Weiand 177cid kompressor, laddar 12.1psi vid 6000rpm Förgasarscoop, enligt bild Nya headers, 1.5" rör, 3" kollektor 2.5" avgassystem med dämpare på varje rör Weiand Team G mekanisk 130gph vattenpump MSD 6BTM överladd tändbox, backar tändning steglöst 1-3 grader/psi för att undvika ev. spikningar HEI mekanisk fördelare, billet aluminium Griffinkylare, aluminium El-fläkt med kylartunnel TH400 med manuellt ventilhus och omvända lägen, PARK-R-N-1-2-3 Oljekylare. En rapp bil som fungerar ypperligt på cruising 240'000 SEK Inga byten.
Besiktigad 22/7 2011 Svensksåld, första ibruktagande i Sverige 1967 12 tidigare ägare Lackad med VOL314 (Volvo, metallicgrön) Krom i bra skick, kogångare är helt nya American Racing Hopster 17" Däck fram 215/40-17, bak 225/45-17, bra skick max 200 mil gångna Fin inredning Hurst Pro2 växelspak vattentemp-, oljetryck-, volt-, laddtrycksmätare och varvräknare med shift-light CD-spelare och hötalare i hatthylla Ny bagagematta Nya kulbultar och polyreutanbussnigar i framvagn Polyreutanbussningar och extra bladfjädrar i bak 10-bult bakaxel 3.10:1 utv. (osäker) Richmond spole (diff) Skivbromsar runt om, 20 mil gångna -350 borrad .030, 2-bultat block -Kopressionsförhållande 7.924:1 -Kompressionsförhållande fullt laddtryck (12.1psi på 6000rpm) 14.4:1 -Keith Black Hypereutectic +22cc lågkompskolvar (för överladdning) -Keith Black Molyringar -Flytande kolvbult -5.7" KMJ I-profil stakar -Clevite lager i stakar -Clevite lager på vev -Polerad stålvev -Kompressorkam hydraulisk, Dur 282/292, Lyft .465/.488 (kamkort finnes) -Dubbelroller kamdrivning Brodix IK200 70cc alutoppar, D-port -1.600" avgas -2.020" insug -Chromemoly retainers -Ductile iron säten -Guideplates -3/8-studs för vippor. -Bubbla ventilfjädrar maxlyft .575" -1:6 rullvippor -FEL-PRO 1003 toppackningar Mighty Demon 750cfm kompressorförgasare Holley bränslepump, 170gph. -AN10 tank till pump -AN8 pump till bränsleregulator Quickfuel bränsleregulator Weiand 177cid kompressor, laddar 12.1psi vid 6000rpm Förgasarscoop, enligt bild Nya headers, 1.5" rör, 3" kollektor 2.5" avgassystem med dämpare på varje rör Weiand Team G mekanisk 130gph vattenpump MSD 6BTM överladd tändbox, backar tändning steglöst 1-3 grader/psi för att undvika ev. spikningar HEI mekanisk fördelare, billet aluminium Griffinkylare, aluminium El-fläkt med kylartunnel TH400 med manuellt ventilhus och omvända lägen, PARK-R-N-1-2-3 Oljekylare. En rapp bil som fungerar ypperligt på cruising 240000 SEK Inga byten se också http://www.123minsida.se/Novaforsale
Besiktad idag så nu rullar den till 2014-06-30 Har en Cheva jag tänkte sälja, En -59 4dörrars stolpe, bra mycket snyggare än 4dr ht som har terrastaket Importerad 00 och omlackad här i Sverige 01, alltså ingen fusklack från staterna Bilen är i bra skick, fint krom å ser allmänt snygg ut! Får många blickar och kommentarer på cruisingar Sitter original V8 283 och pg låda, går billigt Bromsservo och styrservo Riktigt fin under, absolut Inge rost där, det enda som finns på hela bilen är ett par små bubblor i lacken i nedre hörnet på en bakdörr, samt vid skärmkanten på samma sida , men absolut Inge mycket och går enkelt att slipa ner å bättra på. Inredningen är omklädd av förra ägaren och ser bra ut Sitter 17" american racing hopster fälgar i nyskick på bilen, med fina däck Schysst panasonic cd i handskfacket samt 4st 6x9er i hatthyllan. Låter bra Följer med lite gamla roliga papper mm som tillhör bilen, tex original köpekontrakt från 1959 inramat. Allt funkar på bilen utom ac'n som är bortkopplat, men grejerna finns kvar Bilen säljes nybesiktad Ska byta ett par spindelleder i fram samt ett hjullager nu nån dag i veckan och besikta om den sen, så den kommer rulla i 2 år när den säljes ----Besiktade om bilen idag så nu rullar den till 2014-06-30-------- Bilen finns i Gävle Cheva, impala, belair, biscayne, Prisidé 150tusen ev bvsa,