Sökresultat för: ”

aktuell rapport 47 säljes

Tidigare utannonserade

Omfattning: Heltid Tillträde: Omgående Beskrivning:Ecco är ett av världens mest kända varumärken inom skor och vi driver idag 37 butiker samt 47 shop-in-shops av varumärket Ecco inom Nilson Group. Bra service och kunnig personal har gjort Ecco till en framgångsrik division inom Nilson Group. Vi söker nu en business controller för placering vid vårt huvudkontor i Varberg. RollenSom business controller har du ansvar för uppföljning och analys av verksamheten inom affärsområde Ecco. Du ansvarar för budget- och prognosprocessen med ansvar för inköpsbudget, försäljningsbudget och resultatbudget. Du arbetar fram ekonomiska nyckeltal för verksamheten och följer upp mot dessa. Huvudsakliga arbetsuppgifter·         Budget och prognos för affärsområdets resultat, försäljning och inköp.·         Löpande uppföljning och analys av verksamheten Försäljning: ·         Kostnads- och resultatuppföljning ·         Analysera och arbeta fram försäljnings- och bruttovinstprognoser per butik och land. ·         Löpande uppföljning, analys och rapportering av försäljning, bruttovinst, lagerstatus, kostnadsutveckling och aktuella nyckeltal·         Ta fram nyckeltal till och sammanställa affärsplan för affärsområdet·         Ta fram underlag till regionchefsmöten och delta i dessa möten·         Producera presentationsmaterial och rapporter Inköp: ·         Budgetering av inköpsbudget i samråd med inköpare och affärsområdeschef·         Bevaka inköp och försäljningsutveckling för att säkerställa affärsområdets mål gällande prisutveckling, pålägg, sänkningsbudget, lagerutveckling, utförsäljningsgrad och lageromsättningshastighet. ·         Analysera och ge förslag på åtgärder angående lagersituation, tillköp, annulleringar, prissänkningar·         Periodisering av varuingångar och uppföljning av försäljnings- och leveranstidsbudgetar·         Löpande analysera förändringar i butiksgrupper och försäljningsmönster i samråd med inköpareKvalifikationer:Utbildningskrav - CivilekonomErfarenhets- och kunskapskrav·         Några års erfarenhet av controllerarbete·         Mycket goda kunskaper i Excel ·         Erfarenhet av budgetarbete ·         Erfarenhet av affärssystem·         Van pc-användareMeriterande erfarenhet och kunskap·         Goda kunskaper i Powerpoint·         Erfarenhet från detaljhandel, modePersonliga kompetenser viktiga för rollen·         Förmåga att analysera stora mängder data och kunna dra slutsatser från det·         Förmåga att planera och organisera arbetet och leverera hög kvalitet mot deadlines·         Förmåga att skriva och rapportera på ett korrekt, pedagogiskt och tydligt sätt·         Kommersiellt tänkande och finansiell medvetenhet Övrigt: Kandidater för rollen måste kunna stå bakom företagets kärnvärden Kundfokus, Enkelhet, Nytänkande och Tillit.Har du frågor kontakta affärsområdeschef Linda Nilsson via mail linda.nilsson@nilsongroup.com eller tfn 0340-865 47Sista ansökningsdagen är 2011-03-13
Rådgivere Akustikk Norconsult AS er med sine 1750 ansatte Norges største flerfaglige rådgiver rettet mot samfunnsplanlegging og prosjektering. Vi leverer tjenester nasjonalt og internasjonalt knyttet til bygg og eiendom, energi, industri, miljø, olje og gass, samferdsel, samfunnsplanlegging, sikkerhet og vann og avløp. Selskapet, som er ansatteid, har hovedkontor i Sandvika og 57 andre kontorer i Norge og i utlandet. Fylke: Akershus Jobbtype: Fast Heltid/Deltid: Heltid Arbeidstid: Dag Søknadsfrist: 1. juli 2011 Tiltredelse: Etter avtale Arbeidssted: Sandvika Hjemmeside: www.norconsult.no Kontaktpersoner: Enno Swets tlf: +47 67571291 mob: +47 45401291 På grunn av økende oppdragsmengde søker vi engasjerte og faglig sterke akustikere som sammen med våre dyktige medarbeidere kan videreutvikle vårt fagmiljø. Både erfarne og nyutdannede kandidater oppfordres til å søke. Norconsult har i løpet av de siste 5 årene blitt en betydelig aktør innen akustikkrådgivning og fagmiljøet består nå av ca. 20 rådgivere, fordelt på kontorene i Sandvika, Göteborg og Stockholm. Arbeidssted vil i utgangspunkt være Sandvika. For erfarne kandidater kan også ansettelse på andre kontorer være aktuell (for eksempel Bergen, Stavanger, Trondheim, Bodø). Stillingene vil kunne by på varierende arbeid. Du vil jobbe med prosjektering, lydtekniske beregninger / teoretiske analyser samt lydmålinger i felt. Videre vil du få ansvar for å presentere resultatene fra disse undersøkelsene i egne rapporter. Du vil også delta i tverrfaglige team som prosjekterer og løser de utfordringer vi til enhver tid har påtatt oss. Du blir med i et slagkraftig, tverrfaglig rådgivermiljø med høy kompetanse og utfordrende og spennende oppgaver i Norge og utenlands. Akustikkfaget er i betydelig vekst og vi har for tiden mange spennende oppdrag, bl.a.: Nytt Konsert- og Kongresshus i MalmøKulturhus ”Hermetikken” på SortlandMulighetsstudie ifm. høyhastighetstogBybane i BergenNy E39 Ås-BergenVibrasjonsmålinger i helikopter Ønskede kvalifikasjoner Relevant utdannelse på universitets- eller høgskolenivåRelevant arbeidserfaring, spesielt erfaring med bygningsakustikk vil være en fordelI tillegg ser vi for oss at du er:Engasjert, positiv og initiativrikSelvstendig, men fungerer også i teamMålrettet og resultatorientertHar god muntlig og skriftlig fremstillingsevneFleksibel og ansvarsbevisstKreativ og nysgjerrig Vi tilbyr Gode lønns- og ansettelsesbetingelser Store faglige utfordringer der du har mulighet til å kunne utvikle deg videre i spennende prosjekter sammen med dyktige kolleger Deltakelse i tverrfaglige prosjekter Fokusering på kompetanse- og personalutvikling Yngres råd og fadderordning for nyutdannede Studieturer, ulike sosiale arrangementer, idrettslag, bedriftshytter mm Godt arbeidsmiljø og et godt sosialt miljø Innsendelse av søknad Søknad med CV, vitnemål og attester sendes via vårt elektroniske søknadsskjema på våre internettsider. Vi gjør oppmerksom på at det kun er de elektroniske søknadene som vil bli behandlet. Ange i ansökan att du sökt tjänsten via jobbexpressen.se.
Vill du arbeta som redovisningsekonom inom ett internationellt bolag? Shurgard erbjuder dig arbete i ett marknadsledande företag inom self-storage, i ett dynamiskt företag präglad av hög team-känsla. Du kommer att ingå i ett härligt team om fyra personer och rapporterar till Accounting Manager. Detta är en ny och spännande tjänst där du har stor möjlighet att själv vara med och påverka utformningen av tjänsten. Du kommer att bli ansvarig för tillämpningen av redovisningsprinciper och rutiner. Analysera finansiell information, förebereda korrekta och aktuella finansiella rapporter samt säkerställa lämpliga redovisningsförfaranden är andra viktiga arbetsuppgifter. Vidare kommer du att se till att alla SOX-krav uppfylls samt stödja Junior Accountants i deras dagliga arbete.Uppdragsgivare: Shurgard Scandinavia ABOrt: SolnaKvalifikationerDu har några års erfarenhet av förekommande arbetsuppgifter och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du prestigelös, flexibel, serviceinriktad och handlingskraftig. Vi ser gärna att du är en van användare av Excel samt att du behärskar det engelska språket. Om du har erfarenhet av dansk redovisning är det en merit. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat, där din sociala förmåga värderas högt. För frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gunilla Sjödin-Andersson, 073-343 47 35. Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.OrganisationsbeskrivningOrganisationsbeskrivning Tack vare innovativt tänkande och ett kundanpassat synsätt, har Shurgard idag över 90.000 kunder på 170 self-storage anläggningar i 7 länder inom EU. Shurgard finns i Belgien, Danmark, Frankrike, Tyskland, Holland, Sverige och Storbritannien. Shurgards huvudfokus är att skapa ett nätverk av ändamålsenliga anläggningar på de mest synliga och tillgängliga platserna vid huvudleder och huvudgator. På alla anläggningar finns serviceinriktad och kundorienterad personal. Shurgards kärnvärden - service, trygghet, pålitlighet, bekvämlighet, fräschhet – uppskattas lika mycket i Europa som i USA. Framgången i Europa är förstås ett bevis på förmågan att efterleva våra kärnvärden i vår service. Det växande nätverket av anläggningar kommer att bygga vidare på denna framgång, vilket gör det möjligt att behålla vår position som marknadsledande inom self storage på båda sidorna av Atlanten. I augusti 2006 blev Shurgard ett dotterbolag till Public Storage Inc. Public Storage Inc är världens största self-storage operatör med mer än 1.000.000 kunder och fler än 2.100 anläggningar i drift. Tillsammans med Dfind Finance söker vi nu en Accountant.Kontaktperson: Gunilla Sjödin Andersson
Vill du arbeta som redovisningsekonom inom ett internationellt bolag? Shurgard erbjuder dig arbete i ett marknadsledande företag inom self-storage, i ett dynamiskt företag präglad av hög team-känsla. Du kommer att ingå i ett härligt team om fyra personer och rapporterar till Accounting Manager. Detta är en ny och spännande tjänst där du har stor möjlighet att själv vara med och påverka utformningen av tjänsten. Du kommer att bli ansvarig för tillämpningen av redovisningsprinciper och rutiner. Analysera finansiell information, förebereda korrekta och aktuella finansiella rapporter samt säkerställa lämpliga redovisningsförfaranden är andra viktiga arbetsuppgifter. Vidare kommer du att se till att alla SOX-krav uppfylls samt stödja Junior Accountants i deras dagliga arbete.Uppdragsgivare: Shurgard Scandinavia ABOrt: SolnaKvalifikationerDu har några års erfarenhet av förekommande arbetsuppgifter och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du prestigelös, flexibel, serviceinriktad och handlingskraftig. Vi ser gärna att du är en van användare av Excel samt att du behärskar det engelska språket. Om du har erfarenhet av dansk redovisning är det en merit. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat, där din sociala förmåga värderas högt. För frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gunilla Sjödin-Andersson, 073-343 47 35. Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.OrganisationsbeskrivningOrganisationsbeskrivning Tack vare innovativt tänkande och ett kundanpassat synsätt, har Shurgard idag över 90.000 kunder på 170 self-storage anläggningar i 7 länder inom EU. Shurgard finns i Belgien, Danmark, Frankrike, Tyskland, Holland, Sverige och Storbritannien. Shurgards huvudfokus är att skapa ett nätverk av ändamålsenliga anläggningar på de mest synliga och tillgängliga platserna vid huvudleder och huvudgator. På alla anläggningar finns serviceinriktad och kundorienterad personal. Shurgards kärnvärden - service, trygghet, pålitlighet, bekvämlighet, fräschhet – uppskattas lika mycket i Europa som i USA. Framgången i Europa är förstås ett bevis på förmågan att efterleva våra kärnvärden i vår service. Det växande nätverket av anläggningar kommer att bygga vidare på denna framgång, vilket gör det möjligt att behålla vår position som marknadsledande inom self storage på båda sidorna av Atlanten. I augusti 2006 blev Shurgard ett dotterbolag till Public Storage Inc. Public Storage Inc är världens största self-storage operatör med mer än 1.000.000 kunder och fler än 2.100 anläggningar i drift. Tillsammans med Dfind Finance söker vi nu en Accountant.Kontaktperson: Gunilla Sjödin Andersson
Vill du arbeta som redovisningsekonom inom ett internationellt bolag? Shurgard erbjuder dig arbete i ett marknadsledande företag inom self-storage, i ett dynamiskt företag präglad av hög team-känsla. Du kommer att ingå i ett härligt team om fyra personer och rapporterar till Accounting Manager. Detta är en ny och spännande tjänst där du har stor möjlighet att själv vara med och påverka utformningen av tjänsten. Du kommer att bli ansvarig för tillämpningen av redovisningsprinciper och rutiner. Analysera finansiell information, förebereda korrekta och aktuella finansiella rapporter samt säkerställa lämpliga redovisningsförfaranden är andra viktiga arbetsuppgifter. Vidare kommer du att se till att alla SOX-krav uppfylls samt stödja Junior Accountants i deras dagliga arbete.Uppdragsgivare: Shurgard Scandinavia ABOrt: SolnaKvalifikationerDu har några års erfarenhet av förekommande arbetsuppgifter och har förmågan att arbeta både självständigt och i team. Som person är du prestigelös, flexibel, serviceinriktad och handlingskraftig. Vi ser gärna att du är en van användare av Excel samt att du behärskar det engelska språket. Om du har erfarenhet av dansk redovisning är det en merit. Vi erbjuder ett omväxlande arbete med ett öppet arbetsklimat, där din sociala förmåga värderas högt. För frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gunilla Sjödin-Andersson, 073-343 47 35. Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.OrganisationsbeskrivningOrganisationsbeskrivning Tack vare innovativt tänkande och ett kundanpassat synsätt, har Shurgard idag över 90.000 kunder på 170 self-storage anläggningar i 7 länder inom EU. Shurgard finns i Belgien, Danmark, Frankrike, Tyskland, Holland, Sverige och Storbritannien. Shurgards huvudfokus är att skapa ett nätverk av ändamålsenliga anläggningar på de mest synliga och tillgängliga platserna vid huvudleder och huvudgator. På alla anläggningar finns serviceinriktad och kundorienterad personal. Shurgards kärnvärden - service, trygghet, pålitlighet, bekvämlighet, fräschhet – uppskattas lika mycket i Europa som i USA. Framgången i Europa är förstås ett bevis på förmågan att efterleva våra kärnvärden i vår service. Det växande nätverket av anläggningar kommer att bygga vidare på denna framgång, vilket gör det möjligt att behålla vår position som marknadsledande inom self storage på båda sidorna av Atlanten. I augusti 2006 blev Shurgard ett dotterbolag till Public Storage Inc. Public Storage Inc är världens största self-storage operatör med mer än 1.000.000 kunder och fler än 2.100 anläggningar i drift. Tillsammans med Dfind Finance söker vi nu en Accountant.Kontaktperson: Gunilla Sjödin Andersson