Sökresultat för: ”

affärspartner sökes säljes

Tidigare utannonserade

Academic Work söker för kunds räkning en truckförare till heltidsjobb. Företaget är en affärspartner och logistikexpert i den svenska läkemedels-försörjningskedjan. De står för säker, behovsstyrd och effektiv logistik av läkemedel och sjukvårdsprodukter från producenten till deras kunder. Företaget är beläget i Mölnlycke. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag. Arbetsuppgifter: Som truckförare kommer du arbeta med datastyrd orderplock med hjälp av höglyftande plocktruck. Du kommer att arbeta självständigt och mot utsatta mål.
Svenska Statoil AB är en del av Statoil Fuel & Retail ASA och är ett av Sveriges ledande drivmedelsbolag med fokus på klimatfrågan. Verksamheten i Sverige består bl.a. av försäljning och distribution av bensin, fordonsgas, diesel, E85, flygbränsle och smörjolja till företag och privatpersoner. I den svenska verksamheten ingår cirka 310 fullservicestationer och 400 automatstationer. Vårt nät av fullservicestationer finns över hela landet och erbjuder fräsch och näringsriktig snabbmat, biluthyrning, biltvätt, service, kunskap och ekologiska produkter. Våra värderingar är modig, öppen, engagerad och omtänksam. Vi är övertygade om att det är egenskaper som krävs för att utveckla och stärka Statoil nu och i framtiden. Om du kan identifiera dig med våra värderingar kan du bli en framgångsrik medarbetare i vårt team. För mer information om Svenska Statoil, se www.statoil.se. Svenska Statoil söker en HR direktör placerad  på Statoils kontor i Stockholm. TjänstenSom HR Direktör för Svenska Statoil AB har du även rollen som HR Business Partner för Statoil Fuel & Retail Sverige, vilket är en av de fyra affärsenheterna som är representerade i Sverige.HR Direktören ingår i bolagets ledningsgrupp och direktrapporterar till VD för Svenska Statoil AB. Rollen ingår i Statoils europeiska HR-chefsnätverk och har även en rapporteringslinje till Vice President HR för Statoil Fuel & Retail ASA. Du har också personalansvar för HR teamet på sex personer. HR Direktören ska driva det strategiska HR arbetet och har en viktig och drivande roll i att utveckla ett branschledande HR-arbete. Ett av de större uppdragen är att tillsammans med det affärsdrivna HR teamet, utveckla processer och verktyg inom HR. Du leder dina medarbetare inom områden som rekrytering, kompetensutveckling, organisations- och ledarutveckling samt compensation & benefits. Vidare ska HRs interna varumärke som en aktiv och trovärdig affärspartner stärkas, liksom Statoils externa employer brand.Som HR Business Partner kommer du att arbeta brett med alla de frågor och processer som förekommer inom HR och vara yttersta ansvarig för HR frågorna inom din enhet. Vi sökerVi söker dig som har minst 10 års erfarenhet av generellt HR arbete, gärna från servicebranschen och från större organisationer. Du ska ha tidigare ledarerfarenhet och ha verkat i ledningsgrupper. Kunskap om processorienterat arbetssätt är ett krav. Du har akademisk utbildning eller motsvarande och behärskar både det svenska och engelska språket obehindrat.Som person är du affärs- och utvecklingsorienterad och har drivit förändringsarbete. Vi ser att du är en kommunikativ teamspelare som har lätt att skapa relationer. Du är initiativrik, övertygande och vågar utmana. Vi erbjuderStatoil är ledande i branschen och har ett känt varumärke med stort kundfokus. Vi är en stor internationell aktör med ambitiösa tillväxtmål och expansionsplaner. Vi har många internationella projekt och bedriver idag verksamhet i mer än 40 länder. Våra projekt och aktiviteter förändras ständigt vilket öppnar vägen till nya karriärmöjligheter.Vi vill också skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid och lägger särskild vikt vid att erbjuda flexibla personalförmåner som befrämjar hälsa och välmående. Sök tjänstenI den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Jessica Dellow på tfn 08-555 290 29. Vi vill ha din ansökan på engelska och ser fram emot att få din ansökan snarast, dock senast 2011-02-07. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en Orderkoordinator med placering i Häggvik, Sollentuna.Rollen som Orderkoordinator innebär att du kommer att arbeta dagligen med alla delar i orderprocessen, från säljorder till leveransbevakning. Vår ordergrupp är i centrum av verksamheten och vi utvecklar ständigt våra processer och arbetssätt för att ge kunder och säljkår så bra service som möjligt. Som Orderkoordinator kommer du att ha kontakt med alla inblandade parter, både internt och externt.Huvudsakliga arbetsuppgifter: Säkerställa att kundorder följer orderflödet – från registrering och scanning till leverans. Det innebär kontakter med våra affärspartner, säljare m fl. Bevakning av orderstatus och leveranstid samt återkoppling till våra säljare. Orderregistrering och uppföljning i SAP. Kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor mm. Rapportering (dagligen, veckovis, månadsvis).Din profil: Du har någon tidigare erfarenhet från hantering av kundorder i ett säljbolag alternativt från någon annan kundorienterad verksamhet. Du trivs i en miljö där det händer mycket och tempot ofta är högt. Du är noggrann, tydlig och tar stort ansvar för ditt eget arbete. Har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Du har god datorvana och behärskar Officepaketet (främst Excel). Det är bra om du har erfarenhet från arbete i SAP alternativt något annat större affärssystem. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska.Sök tjänsten genom att klicka på \'Ansök Nu\'
Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en Orderkoordinator med placering i Häggvik, Sollentuna.Rollen som Orderkoordinator innebär att du kommer att arbeta dagligen med alla delar i orderprocessen, från säljorder till leveransbevakning. Vår ordergrupp är i centrum av verksamheten och vi utvecklar ständigt våra processer och arbetssätt för att ge kunder och säljkår så bra service som möjligt. Som Orderkoordinator kommer du att ha kontakt med alla inblandade parter, både internt och externt.Huvudsakliga arbetsuppgifter: Säkerställa att kundorder följer orderflödet – från registrering och scanning till leverans. Det innebär kontakter med våra affärspartner, säljare m fl. Bevakning av orderstatus och leveranstid samt återkoppling till våra säljare. Orderregistrering och uppföljning i SAP. Kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor mm. Rapportering (dagligen, veckovis, månadsvis).Din profil: Du har någon tidigare erfarenhet från hantering av kundorder i ett säljbolag alternativt från någon annan kundorienterad verksamhet. Du trivs i en miljö där det händer mycket och tempot ofta är högt. Du är noggrann, tydlig och tar stort ansvar för ditt eget arbete. Har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder. Du har god datorvana och behärskar Officepaketet (främst Excel). Det är bra om du har erfarenhet från arbete i SAP alternativt något annat större affärssystem. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift både på svenska och engelska.Sök tjänsten genom att klicka på 'Ansök Nu'
Är problemlösning, utveckling och ständig förbättring din drivkraft? Vill du vara en viktig och pålitlig partner för vårakunder?Infocube söker nu en utåtriktadteknikkonsult som vill vara en del av Infocubes härliga organisation i Göteborg. Vi jobbar med ny teknik, moderna lösningar och alltid de senaste versionerna i en dynamisk miljö.ArbetsuppgifterSom teknikkonsult hos Infocube jobbar du med frihet under ansvardär din roll är att installera och uppgradera affärssystemet Jeeves samt integration mot externa system hos våra kunder och vara den tekniska kontakten. Du ger rekommendationer på teknisk plattform för kundens behov avseende deras affärssystem, t.ex. servrar och hårdvara med rätt prestanda, SAN, virtualisering, klustring, förutsättningar för olika länder/språk och geografisk placering.  Du kommer också att hjälpa kunden att förbättra systemet så att prestanda och tillgänglighet är på hög nivå.På Infocube jobbar vi i projektform. Det innebär att du kommer att arbeta tillsammans med affärssystemkonsulter, systemutvecklare, och projektledare i projekt som löper mellan två månader upp till ett år. I din roll kommer du att hantera flera samtidiga projekt.Utbildning och erfarenhet Vi ser gärna att du är utbildad civilingenjör eller högskoleingenjör och relevant arbetslivserfarenhet är meriterande. Du bör ha djup kunskap inom:-          Microsofts operativsystem (server och klient)-          Microsoft SQL server-          TCP/IP-          IIS För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är initiativrik och kan arbeta självständigt men även i grupp. Med en god social kompetens, hög servicekänsla och ett välstrukturerat arbetssätt kan du bli en stor tillgång för företaget. Som person är du noggrann, strukturerad och du drivs av att leverera kvalitativa projekt i tid. Självklart brinner du för att göra kunder nöjda.I din roll ser vi gärna att du är ansvarstagande och lösningsorienterad med en positiv inställning till att ta dig an nya uppdrag. Viktigast är dock att du har ett brinnande intresse för att få teknik att fungera och att hjälpa andra.POWER YOUR PASSIONInfocube är en passionerad affärspartner som med kompetenta medarbetare och marknadens bästa produkter erbjuder ett komplett systemstöd; affärssystem, CRM-system, leverantörsportal, användarforum och analysplattform. Vi jobbar bara med tillförlitliga system från ledande leverantörer, såsom Jeeves, Microsoft och QlikView.Vi är per idag 80 medarbetare i ett gemensamt bolag lokaliserade i Göteborg, Stockholm, Malmö, Jönköping och Chicago -varifrån vi supportar våra Nordamerikanska kunder som blir allt fler. Våra kunder finns främst inom tillverkningsindustrin samt inom handel och logistik. En stor del av våra kunder har en internationell verksamhet, som vi hjälper att frigöra sin affärspotential genom en effektiv central affärssystemslösning. Seniora konsulter med lång erfarenhet av affärssystem och de branscher vi verkar inom är en viktig del av vår framgång – vår värdegrund och vårt engagemang är en annan. Just engagemanget och passionen är kanske det som skiljer oss ifrån andra och som driver oss att göra underverk hos våra kunder.Sök tjänsten enkelt via vår hemsida: http://www.infocube.se/webbrekrytering/JobApplication.aspx?ID=7