Sökresultat för: ”

adapterplatta till en bubbla säljes

Tidigare utannonserade

Importerades av mig i början av året och har gått lite över 23 000 mil men ska nu säljas pga ekonomiska själ. Bilen importerades ifrån Nederländerna och är väldigt fin under. Finns lite rost under vingen och höger bakskärm, har bubblat upp vid skärmkanten. Motorn ska ha fått ny topp och renoverats vid 17 000 mil av en tidigare ägare i Nederländerna men fick inga kvitton på det. Modifikationer som gjorts är: AEM Dry Air öppet luftfilter 3" catback 60mm Laddtrycksmätare(Stepmaster/swiss, inget kina skräp) LED belysning i instrumenthuset och "krom" ringar runt mätarna Vita blinkers/parkeringsljus med led fram. Vita sidblinkers Sitter även ett steg 1 chip monterat i en sockel som lödits dit. Original chip medföljer så klart. Laddtrycket har ej höjts ännu utan monterade chipet för inte så länge sen och har sen dess inte pysslat så mycket med bilen. Olja och filter byttes för typ 100 mil sen och det följer med nya bromsskivor och belägg för bromsarna bak. Finns även vinterdäck på 15" plåtfälgar även om jag anser att det här är en bil som inte ska köras på vintern och den har inte körts på vintern under tiden jag ägt den. Pris: 24 000 För 3000 kr till får du med 36 raders oljekylare med adapterplatta, apex shortshift, 3 L växellådsolja, walbro-style pump. Bilen finns tillgänglig för försäljning fram tillsden 13:e sen kommer den ställas i vinterförvaring. Vid eventuellt intresse så kan en affär göras upp där bilen får hämtas i vår(April) när bilen tas ut från förvaring. Vänligen ring ej mellan 08-17 då jag ej kan svara i telefon på jobbet utan skicka ett sms så ringer jag upp när jag kan. Bilen är självklart besiktad(UA) och skattad. Testpiloter och däcksparkare undanbes vänligen men bestämt.
Har precis rivit ur en Subarumotor ur en Bubbla 1302-1971! Den är märkt EA81 och troligtvis från en Leone 80 talare... Den satt med en hemsnickrad adapterplattaVolkswagenlådan och med en massa kylvattenrör och en kylare som var monterad i reservhjulsbaljan fram Motorn går runt om man sätter en skiftnyckel på remskivan och tar i men saknar b.l.a förgasare och luftburk... Jag vill bli av med allt så fort som möjligt! Byter gärna mot en bubblamotor eller något annat roligt t.e.x kontanter! Kom med bud! Själva bilen saknar papper och består av en tom kaross som är rostlagad här och var samt en rätt skaplig bottenplatta-jag tänkte behålla bilen och bygga något roligt av den men om någon vill lägga ett bud på den också så är jag öppen för förslag!
En 1303s -73 som allt är färdig byggt med kylare och två stora elfläktar, vattentempmätare, vämepaket, slangar, sladdar, adapterplatta och motorfästen till volvo b23 och 230. Sitter en b23 i just nu men den medföljer ej. Besiktad till 2014-12-31 med orginalmotor. Bilen är rollad så inget utställningskick. Säljes till högstbjudande pga andra projekt.
Saab V4-motor passande VW bubbla / buss Motorn är en Ford eller Saab V4 på 1,5 l men den har de längre ventilfjädrarna från 1,7an. Blocket är closed deck och svart. Jag har inte full koll på tillverkningsår för motorn. Adapterplatta och svänghjul är hemgjort och motorn har tidigare använts i en VW buss. Där fungerade den bra enligt den ägaren. Jag har tagit isär överdelen av motorn, jämnat till insugskanalerna (orginalgjutningen såg hemsk ut), slipat ventiler och bytt packningar och tätningar. Bottendelen är orörd då den såg fin ut och balansaxeln har inget glapp vad jag kan känna. Generatorn är flyttad, men orignal-fäste finns om man vill flytta tillbaka. Kylning kan man lösa på olika sätt. Elschema finns för termokontaktstyrd elpump och elfläkt till en kylare i fronten. Så hade jag tänkt göra. Eller orginalkylare där bak om man har plats, kanske för buss. Orginalkylare med elfläkt medföljer. Diverse delar, t.ex. mekanisk bränslepump, kan medfölja. Avgassystemet skulle kunna vara snyggare, och värmeskydd på avgasrör vid generatorn skulle vara bra. Ibland händer saker och planer måste ändras. V4-motorn ska alltså säljas. Hämtas i Nykvarn utanför Södertälje. Ring helst istället för att maila, ring dock ej efter 21:00.